
Zoekt u een erkende opleidingscode?
Met de converter voor erkende opleidingscodes (voorheen crebo) kunt u opzoeken wat het vervangende nummer is voor uw oude code.
Regel uw praktische zaken via MijnSBB
MijnSBB is er ook voor het onderwijs. Regel hier zelf de volgende zaken:
- Leerbedrijf voordragen voor erkenning
- Keuzedeel samenstellen
- Uw gegevens inzien en aanpassen

Internationale beroepspraktijkvorming
Erkende buitenlandse leerbedrijven staan op Stagemarkt.nl. Is een bedrijf nog niet erkend als leerbedrijf, dan kunt u als school of intermediair waarmee SBB een samenwerkingsovereenkomst heeft een voordracht indienen.
Praktijkloket
Scholen kunnen maatwerktrajecten en praktijkverklaringen opstellen voor de leerling, student of deelnemer. Deze vraagt u aan bij het Praktijkloket, door in te loggen in MijnSBB. Het Praktijkloket biedt ook begeleidingsformulieren met leerdoelen, zodat de praktijkopleider weet welke vaardigheden aan de orde moeten komen.
Al meer dan 250 pro/vso-scholen en 30 mbo-scholen gebruiken het Praktijkloket. Wilt u als school graag toegang tot het Praktijkloket? Neem contact op met de regionaal adviseur van SBB.
Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Wij zetten de veelgestelde vragen voor u op een rijtje. Staat uw vraag er niet tussen? Bel of mail uw adviseur praktijkleren of neem contact op met de Servicedesk van SBB. Wij helpen u graag!
-
In de portal Kwalificatiestructuur vindt u alles wat u wilt weten over de kwalificatiestructuur voor het mbo. In het register Kwalificatiestructuur vindt u alle onderdelen. Hier staan ook de nieuwste erkende opleidingscodes (voorheen crebo's) en de voorgaande codes.
-
Op de pagina Zoeken naar erkende leerbedrijven kunt u zien of een bedrijf is erkend.
-
U kunt een bedrijf voordragen voor erkenning via MijnSBB met uw e-mailadres en wachtwoord. Als u dit niet meer weet, kunt u op MijnSBB een nieuw wachtwoord aanmaken.
-
Op de pagina Vind erkende opleidingscodes ziet u wat het vervangende nummer is voor uw oude erkende opleidingscode. Vul het oude nummer in en kies: Toon equivalenten.
-
Meld het tekort via het formulier. Dan neemt een adviseur van SBB uit uw regio zo spoedig mogelijk contact met u op.
-
Log in op MijnSBB en bekijk de status via de menuknop Voordrachten volgen.
-
We willen graag dat u tevreden bent over SBB. Heeft u een klacht over onze dienstverlening (denk aan onze systemen, procedures, websites of informatiemateriaal) of een van onze medewerkers? Vul dan het contactformulier in en kies voor ‘klacht’ of ‘signaal’.