BPV Monitor

Met de BPV Monitor meten beroepsonderwijs en bedrijfsleven de kwaliteit van de beroepspraktijkvorming (bpv). Dat gebeurt door vragen te stellen aan de praktijkopleider of contactpersoon bpv van het leerbedrijf, de student en de bpv-begeleider van de school. De antwoorden helpen leerbedrijven, scholen en SBB de kwaliteit van stages en leerbanen te verbeteren.

Online vragenlijst

Het leerbedrijf ontvangt uiterlijk twee weken voor het einde van iedere bpv-periode een online vragenlijst van SBB. SBB verzoekt het leerbedrijf om ook een vragenlijst door te sturen aan de student. Enkele pilotscholen ontvangen een vragenlijst van de MBO Raad. De vragen volgen de opbouw van de bpv-periode: het maken van afspraken, de begeleiding, de uitvoering en de beoordeling.

Kwaliteitsrapportages

Met de antwoorden brengt SBB de kwaliteit van stages en leerbanen in kaart per beroepsopleiding en regio. Door middel van kwaliteitsrapportages informeren we leerbedrijven en scholen over mogelijke verbeteringen. Zo zorgen we samen voor de beste praktijkopleiding van studenten en kwalitatief goed opgeleide vakmensen voor de toekomst.

Is de enquête anoniem?

De antwoorden die we verwerken in de kwaliteitsrapportages zijn niet te herleiden tot specifieke bedrijven en/of studenten. Maar de enquête is niet anoniem. Wij gebruikten de bij ons bekende gegevens om leerbedrijven een vragenlijst op maat te kunnen aanbieden. Leerbedrijven vullen zelf de gegevens van de betreffende student in.

Welke vragen stelt SBB?

Wilt u weten welke vragen de praktijkopleiders, studenten en bpv-begeleiders beantwoorden? De vastgestelde vragenlijsten zijn openbaar. U vindt ze onderaan deze pagina.

Gegevens aanpassen

Leerbedrijven die de vragenlijst ontvangen kunnen via 'inloggen voor bedrijven' de geregistreerde gegevens van hun bedrijf inzien en aanpassen.

Inloggen voor bedrijven