Wat jammer dat je een vervelende ervaring had bij jouw stage of leerbaan. Het is belangrijk dat je een klacht indient. Door jouw melding draag je bij aan een goede en veilige leeromgeving bij de leerbedrijven die SBB heeft erkend. Dat doe je voor jezelf, maar ook voor andere studenten.

Wat voor soort klachten kan ik indienen?

Denk aan:

  • Onveilige werkomstandigheden, bijvoorbeeld machines waarin je bekneld kunt raken
  • Onvoldoende begeleiding, bijvoorbeeld als er te weinig tijd is om uitleg te krijgen over je taken
  • Grensoverschrijdend gedrag, bijvoorbeeld als iemand op je leerbedrijf je ongewenst aanraakt

Hoe dien ik een klacht in?

Wil je een klacht indienen? Ga naar het contactformulier en zet eerst een vinkje bij Signaal of Klacht. Kies daarna voor Leerbedrijf.

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je het bericht zelf invullen. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan mag je ook een ouder of verzorger het bericht laten invullen.

Wil je stagediscriminatie melden? Dan ga je naar het meldpunt Stagediscriminatie.

Wat is het verschil tussen een klacht en een signaal?

Bij een klacht delen we jouw gegevens met je school of leerbedrijf. Bij een signaal delen we jouw gegevens niet met je school of leerbedrijf.

Wat gebeurt er na mijn klacht of signaal?

 

Heb je een klacht of signaal ingevuld? Dan krijgt je eerst een ontvangstbevestiging. Je klacht komt binnen bij onze klachtencoördinator. Die reageert binnen drie werkdagen.

Als wij je klacht in behandeling nemen, bespreken wij die altijd met het leerbedrijf en de school. Je hoort van onze klachtencoördinator hoe je klacht is afgehandeld.

Als je een signaal indient, bespreken we dat met het leerbedrijf zonder jouw contactgegevens door te geven. Je krijgt dan geen bericht over de afhandeling.