De contactcenter medewerker werkt in een commerciële omgeving en heeft klantcontact via verschillende kanalen. Hij is stressbestendig, werkt nauwkeurig en heeft een goed inlevingsvermogen. Daarnaast beheerst hij ten minste één moderne vreemde taal. Hij onderzoekt de markt, verzamelt informatie en doet verbetervoorstellen om de verkoop te verhogen. Hij heeft algemene kennis op het gebied van commercie, sales en customer service. De contactcenter medewerker heeft een uitvoerende rol. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen takenpakket, en voert dit zelfstandig uit. Hij legt verantwoording af aan zijn leidinggevende.
Kerntaken en werkprocessen
Onderzoekt de markt en doet voorstellen voor commercieel beleid
- Verzamelt klant-, product- en marktinformatie
- Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid en/of marktbewerking
Voert het verkooptraject uit
- Bereidt het verkooptraject voor
- Acquireert klanten en/of opdrachten
- Voert verkoopgesprekken
- Doet een aanbod met prijsberekening
- Verzorgt het (interne) ordertraject
Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice
- Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit
- Behandelt klachten
- Voert promotieactiviteiten uit
- Voert webcare werkzaamheden uit
Overzicht kansen per regio
:
- Gering
:
- Matig
:
- Voldoende
:
- Ruim voldoende
:
- Goed